sreda, 28. november 2012

Ponovimo glagolski vid

S ponovnim branjem odlomka poiščite tri nedovršne in tri dovršne glagole ter jih izpišite. Z vsakim tvorite novo poved.

 Cappuccino
Vir slike: http://t4.imagechef.com/ic/imgout/sampcaa5c491868a7b52.jpg



18 komentarjev:

  1. Kaj so glagoli?
    Janez

    OdgovoriIzbriši
  2. NEDOVRŠEN
    smehljaja (Močno se je za smehljaja.)
    tolažil (Dolgo časa sem se tolažil.)
    umirala (Ona je dolga umirala.)

    DOVRŠEN
    ogoljufal (Nekoga sem ogoljufal.)
    vzkriknil (On je vzkriknil.)
    zaželel (Nekaj se si zaželel.)

    OdgovoriIzbriši
  3. 3 dovršne: zaželel, pogledala, rekel;
    3 nedovršne: stopala, umirala, smehljala.
    Zaželel sem si avto.
    Pogledala ga je za vogalom.
    Rekel jim je nekaj novega.
    Stopala je po travniku.
    Umirala je zaradi starosti.
    Smehljala se je ves dan.

    OdgovoriIzbriši
  4. Dovršni
    1. zaželel (Nekdo si je zaželel kave.)
    2. prišlo (Prišel sem domov.)
    3. vedel (Nikoli nisem ničesar vedel o avtih.)

    Nedovršni
    1. pisal (Jaz sem danes pisal komentarje na tem blogu.)
    2. stopala (Milena je potiho stopala po hiši.)
    3. sijal (Tisti avto je kar sijal.)

    OdgovoriIzbriši
  5. Dovršni glagoli:
    Zaželel: nekaj sem si zaželel.
    Pogledala: lepo me je pogledala.
    Vrnil: takoj sem se vrnil.

    Nedovršni glagoli:
    Stopala: počasi je stopala.
    Je sijal: sonček je sijal.
    Je držala: mirno je držala skodelico.

    OdgovoriIzbriši
  6. 3. dovršni: zaželel, me pogledala, sem začutil
    3. nedovršni: stopala, umirala, smehaljala

    Zaželel sem si potovanje, pogledala je skozi okno, začutil sem bolečino

    Stopala je previdno, umirala je v bolečinah, smehljala se je potihem

    OdgovoriIzbriši
  7. Dovršni: zaželel, pogledala, rekel;
    Nedovršni: stopala, nesla, odsevala;

    Zaželel sem si počitnic.
    Danes me je čudno pogledala.
    Rekel sem mu naj utihne.

    Počasi je stopala proti meni.
    Nesla je popravljene teste.
    Svetloba je odsevala od zrcala.

    OdgovoriIzbriši
  8. Dovršen:
    -zaželel (Zaželel sem si kave.)
    -ogoljufal (Ali si me ogoljufal?)
    -vzkriknil (Vzkriknil je.)

    Nedovršen:
    -smehljaja (Smehljala sta se.)
    -tolažil (Jaz sem ga tolažil.)
    -umirala (Počasi je umirala.)

    OdgovoriIzbriši
  9. Nedovršni glagol: neomejeno trajanje
    Dovršni glagol: omejeno trajanje

    DOVRŠNI GLAGOLI:
    "sem si zaželel": Danes sem si zaželel čaja.
    "je nesla": Mama je nesla krompir.
    "je sijal": Danes je sijalo sonce.



    NEDOVRŠNI GLAGOLI:
    "Umirala": Ta ženska je počasi umirala.
    "srečna": Ona je zelo srečna.

    OdgovoriIzbriši
  10. Dovršni:
    Nekoč sem si zaželel črne kave.
    Mati me je pogledala z velikim, plahim pogledom in ni odgovorila.
    Nekoga sem ogoljufal.

    Nedovršni:
    Močno se je za smehljaja.
    Mirno je držala skodelico.
    Mmehljala se je potihem

    OdgovoriIzbriši
  11. Dovršni:
    -zaželel: Nekoč sem si zaželel.
    -pogledala: Lepo me je pogledala.
    -vrnil: Takoj sem se vrnil.
    Nedovršni:
    -stopala: Počasi je stoplala.
    -umirala: Luč v očeh je umirala.
    -smehljala: Smehljala se je potihem.

    OdgovoriIzbriši
  12. Kristjan Draksler6. december 2012 ob 10:56

    Dovršni:
    Nekoč sem si zaželel črne kave.
    Mati me je pogledala.
    Sta se ljubila Milan in Breda.

    Nedovršni:
    Da bi pisal.
    Mirno je držala skodelico.
    Ogoljufal.

    OdgovoriIzbriši
  13. Dovršni: ZAŽELEL- zaželel sem si pisati matematiko pozitivno, VEDEL- ampak vedel sem da se to ne bo zgodilo, ZAČUL- začul sem tovornjak.

    Nedovršni: PUSTITE- pustite ga dihati, MARAM- jaz ne maram zelenjave, SMEHLJALE- smehljale so se mu.

    OdgovoriIzbriši
  14. Dovršni glagoli: zaželel - Zaželel sem si hrane.
    vedel- Vedel sem, da matematike ne bom pisal pozitivno.
    videl- Videl sem, da je goljufal.
    Nedovršni: ne maram - Ne maram jabolčnega soka.
    gledala - Gledala je, kako je zahajalo sonce.
    prinaša - Mislim, da prinaša dobre novice

    OdgovoriIzbriši
  15. Dovršni:
    - zaželel: Zaželel si je čokolade.
    - je pogledala: Mačka je pogledal miš.
    - sem se ozrl: Ozrl sem se v daljavo..

    Nedovršni:
    - sem vedel: Vedel sem rešitev.
    - je nesla: Nesla je torbo.
    - je odsevala: Odsevala je veselje.

    OdgovoriIzbriši
  16. Dovršni:
    zaželel (Zaželel si je piškot.),
    je našla (Martina je našla telefon.),
    je sijala (Zelo lepo je sijala.).

    Nedovršni
    smehjala (Smehljala se je sošolcu.),
    umirala (Umirala je od smeha.),
    stopala (Stopala je počasi.).

    OdgovoriIzbriši
  17. Dovršni:
    -zaželel: Zaželel sem si čokolade.
    -vedel: Vedel sem, da to ni resnica.
    -vrnil: Vrnil sem se domov.

    Nedovršni:
    -stopala: Stopala je precej hitro.
    -se spominjam: Spominjam se poletnih noči.
    -umirala: Zadnji dve leti je umirala na domači postelji.

    OdgovoriIzbriši
  18. Sicilijanac:
    Dovršni: sem se ozrl, začul sem, sem si zaželel.
    Nedovršni: prinaša, pozna, sem se tolažil.

    OdgovoriIzbriši